Coraz więcej firm wykorzystuje internet, by dotrzeć do nowych klientów. W niektórych branżach sieć WWW stanowi jedynie przestrzeń do reklamy, w innych jest miejscem do handlu, generującym znaczną część zysków. W obu przypadkach stanowi szansę, której przedsiębiorcy nie mogą przepuścić.

Chcąc dotrzeć do klienta, przedsiębiorcy muszą zadbać o swoją widoczność w internecie. Jak to zrobić? Są na to dwa, podstawowe sposoby. Pierwszym z nich jest długotrwały proces pozycjonowania firmowej strony internetowej. Polega on na optymalizowaniu strony internetowej pod względem treści oraz elementów technicznych w taki sposób, by algorytmy Google uznały, że nasza witryna jest wysokiej jakości i wyświetlały ją użytkownikom na interesujące nas frazy kluczowe.

Drugi sposób jest nieco łatwiejszy – wystarczy prowadzić kampanie Google Ads.

Czym są Adsy?

Są to płatne reklamy w wyszukiwarce Google, wyświetlające się nad zwyczajnymi wynikami wyszukiwania. Chcąc się tam dostać, musimy założyć kampanię i być gotowi zapłacić wyszukiwarce. Za co płacimy? Najczęściej za kliknięcie w reklamę. Taki system jest prosty – Google umieszcza reklamę naszej strony w miejscu bardzo dobrze widocznym dla użytkowników i nalicza opłatę za każdym razem, gdy ktoś postanowi na nią wejść.

Jak działają reklamy w Google Ads?

System Adsów przypomina nieco zmodyfikowaną licytację. Nie opiera się jednak wyłącznie na pieniądzach. Chociaż algorytmy Google porównują, ile poszczególni właściciele witryn są w stanie zapłacić za jedno kliknięcie, nie jest to jedyny czynnik, na którym się skupiają. Istotna jest również jakość samej strony internetowej oraz jej zgodność z tematyką związaną z wpisywaną przez użytkownika frazą.

Przykładowo – jeśli handlarz używanymi samochodami dla swojej strony internetowej będzie chciał prowadzić kampanię dotyczącą handlu garnkami, za kliknięcie będzie musiał zapłacić dużo więcej niż renomowany sprzedawca wyposażenia kuchennego. Oczywiście nie ma gwarancji, że jego reklamy w ogóle się wyświetlą.

Kampanie Google Ads – dla kogo?

Ze względu na to, że Adsy pozwalają wyświetlić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, stanowią świetny sposób na zaprezentowanie się potencjalnym klientom. Właśnie dlatego stanowią idealną okazję dla każdego, kto chce wykorzystać internet do reklamowania swoich produktów lub usług i jest skłonny za to zapłacić.